אנסטסיה מיכאלי: זה לא חוק המסגדים. תאמינו לי, אני בעצמי קראתי לו ככה

“חוק ‘הרעש’ ולא חוק ‘המסגדים’ – ח”כ אנסטסיה מיכאלי נגד מפגעי הרעש – יום א’ ועדת שרים לחקיקה”, נכתב בהודעה לעיתונות ששלחה אלי אתמול ח”כ מיכאלי. “כידוע ביום א’, 11.12.2011, ט”ו בכסלו תשע”ב, עולה לוועדת שרים לחקיקה הצעת החוק שלי העוסקת במפגעי רעש עקב שימוש בלתי סביר במערכות כריזה. כאמור, בניגוד לכינוי האופייני שהוצמד להצעה (עקב היותי חברת מפלגת ישראל ביתינו) החוק הינו חוק סביבתי העוסק במפגעי רעש מכל סוג, בדגש על בתי תפילה (גם של יהודים וגם של נוצרים)”.

האם הכינוי האופייני הוצמד להצעה עקב היותה חברת מפלגת ישראל ביתנו? נבדוק. מתוך ההודעה לעיתונות הראשונה ששלחה מיכאלי בנושא:

הודעה לתקשורת 16.5.2011. ח”כ אנסטסיה מיכאלי הציגה בביקור בנצרת עילית ובעפולה את החוק נגד הרעש מהמסגדים.

ח”כ מיכאלי, האם הצמדת את הכינוי האופייני להצעתך עקב היותך חברת מפלגת ישראל ביתנו? איחס יסמולנית!

אבל לא, מה פתאום, זו לא הצעת חוק נגד מסגדים, זו הצעת חוק סביבתית. בגלל זה צירפת לקומוניקט, גם הראשון וגם זה שנשלח אתמול, את התמונה הסביבתית הבאה:

החוק הזה, אומרת מיכאלי, עוסק במפגעי רעש בדגש על בתי תפילה, גם של יהודים וגם של נוצרים. ואכן, מההודעה שלה עולה שגם מסגדים יהודים ונוצרים שיקראו “אללה הוא אכבר” בכריזה יענשו בחומרה: בעודה חופרת על הרעש מהמסגדים, מיכאלי לא טורחת להזכיר דברים כמו הצפירות השבועיות המכריזות על כניסת השבת; כלי הרכב שכורזים מועדי לוויות ובקשות לעזרה מיהודים רחמנים; רכבי הנחמן מאומן שכורזים מוזיקה מנוחנחת ומחרידה ברחובות; ובית הכנסת מאחורי בית אמי (וכמותו ודאי גם אחרים) שכורז מחרוזת שירים רועשת כל שבוע לפני כניסת השבת. גם בהודעה ששלחה אתמול היא חופרת אך ורק על רעש המסגדים, ובסוף משלמת את מס השפתיים: “נציין שבהצעתה של ח”כ מיכאלי החוק יחול על כלל ‘בתי תפילה’ כ’בית כנסת, כנסייה או מסגד וכל מקום מקורה אחר המשמש דרך קבע לתפילה או לפולחן דתי'”. על דברים כאלה אמר פעם השופט היהודי-אמריקאי הדגול ברנדייס: יאללה יאללה.

ומה עם הצפירות?

בהודעתה ממאי כתבה מיכאלי:

חברת הכנסת מ”ישראל ביתנו” אנסטסיה מיכאלי, הגיעה היום לסיור בנצרת עילית ובעפולה ושמעה מתושבי המקום על רעש המסגדים המטריד את מנוחתם. העדויות שנשמעו בסיור, מצד ילדים, בוגרים וקשישים, לא הותירו מקום לספק: הרעש המגיע ממערכות הכריזה במסגדים הסמוכים – משבש את אורח חייהם.

“מאות אלפי אזרחים בישראל, באזור הגליל, הנגב, ירושלים, חיפה, ומקומות שונים במרכז, סובלים באופן יומיומי ושיגרתי ממיטרד סביבתי מציק – רעש קריאות המואזין ממערכות הכריזה של המסגדים”, אמרה ח”כ מיכאלי אשר הודיעה בביקורה בגליל כי היא הניחה היום על שולחנה של מזכירות הכנסת הצעת חוק שאוסרת על בתי תפילה, לרבות מסגדים, את השימוש במערכות כריזה. החוק המוצע, שהוא תיקון לחוק מניעת מפגעים, קובע מפורשות שעל מסגדים ייאסר להפעיל מערכות כריזה, והעונשים המוטלים על העבריינים יגיעו לקנסות כבדים ועונשי מאסר.

“זעקות התושבים הסובלים מהתופעה מגיעות אליי יום-יום”, היא אומרת, “אני מתקשה להבין את החוצפה הזאת, את הכוחניות הזאת, ואת עזות המצח המאפשרת לאיש דת, שבכדי לקרוא לעשרה או עשרים מתפללים – מרשה לעצמו להעיר בחמש בבוקר, ברעש חסר פרופורציות, ישוב שלם של אלפי אנשים, תינוקות, ילדים לומדים, זקנים, ואנשים עובדים. המצב הזה הוא פשוט בלתי נסבל, ולכן זה מצריך חוק מיוחד שיפתור אותו”.

היוזמה הראשונית הגיעה מראש עיריית נצרת עילית שמעון גפסו וסגן ראש עיריית עפולה בוריס יודיס, שהחליטו להתאחד ולפעול כנגד התופעה המציקה, ובשיתוף אנשי “ישראל ביתנו” בנצרת עילית, פנו לח”כ מיכאלי, שנרתמה למשימה. “כולנו בעד חופש דת”, מסבירה מיכאלי, “אבל חופש דת לא צריך לבוא על חשבון איכות החיים של מאות אלפים, הן יהודים והן ערבים, שסובלים, בפירוש סובלים, מזעקות אימתניות כל יום לפנות בוקר. מדובר ב”שעון מעורר” קולקטיבי, שכפוי על הסביבה באופן כוחני, ויוצר מפגע סביבתי שאין לו הצדקה. על אנשי הדת המוסלמים למצוא דרך אחרת לקרוא לאנשים לתפילה, או להעביר מסרים דתיים או לאומיים, לא באופן של התרסה והפגנת בעלות על איכות החיים, כפי שזה היום, אלא באופן שלא משבש חייהם של אזרחים, ולוקח בחשבון שאנו חיים במדינה מערבית ומתורבתת”.

שאלתי אותה אז:

ביום השואה וביום הזכרון מושמעות צפירות רועשות, שמטרידות את המנוחה, משבשות את אורח החיים, מכניסות חיות מחמד למצוקה ואף גורמות לבריחתן. אני מתקשה להבין את החוצפה הזאת, את הכוחניות הזאת, ואת עזות המצח המאפשרת למדינה להטריד אותנו ברעש חסר פרופורציות, כשכל מי שרוצה לעמוד לזכרם של המתים יכול לעשות זאת בשעה היעודה בלי מטרד הצפירה.

חופש פולחן לאומי לא צריך לבוא על חשבון איכות החיים של מאות אלפים, הן יהודים והן ערבים, שסובלים, בפירוש סובלים, מהצפירות מדי שנה. מדובר בשעון מעורר קולקטיבי, שכפוי על הסביבה באופן כוחני ויוצר מפגע סביבתי שאין לו הצדקה. על אנשי המדינה למצוא דרך אחרת לקרוא לאנשים לעמוד דום או להעביר מסרים לאומיים, לא באופן של התרסה והפגנת בעלות על איכות החיים, כפי שזה היום, אלא באופן שלא מבשב חייהם של אזרחים, ולוקח בחשבון שאנו חיים במדינה מערבית ומתורבתת.

האם בכוונתך לפעול נגד הצפירות, להעלות הצעת חוק בנושא, להוציא הודעה לעיתונות ולהצטלם על רקע הצופרים כפי שעשית במקרה של כריזת המואזינים?

תשובתה (19.5.2011):

שלום עידו,

האם הינך מבחין בהבדל מסויים בין צפירות שכל אורכן הוא 4 דקות בשנה שלמה, לבין קריאות שאורכות במקומות מסויימים כמה שעות בכל יום ויום, ומתחילות בשעה 4 לפנות בוקר?

אנסטסיה

תשובתי:

בוודאי שאני מבחין בהבדל, הצפירה מפריעה פחות זמן, אבל ליותר אנשים (צפירות יש בכל הארץ, מסגדים לא). אם הסוגיה היא מטרד הרעש של כריזה בפרהסיה, ראוי לפעול נגד כל מי שכורז בפרהסיה ולהחיל את אותו דין על כולם. אחרת מדובר באפליה.

על כך לא הגיעה תשובה ממיכאלי. כנראה החליטה שמגיע לי קצת שקט.

[עדכון, 11.12.2011] בעקבות התגובות אני רוצה להבהיר: מסגדים לא צריכים לכרוז בשעות הלילה, ובשעות היום צריכים לשמור על דציבלאז’ שפוי. אם מישהו עובר על חוקי הרעש, צריך לאכוף את זה – משטרה, עיריה או פקחים של המשרד להגנת הסביבה. אני רק לא חושב שצריך חקיקה לזה, מהסיבה הפשוטה שכבר יש חוקים כאלה. ואני גם לא מאמין לח”כ מיכאלי כשהיא אומרת שזו חקיקה סביבתית. רוצה שיפסיקו להרעיש? שתתלונן במשטרה, תגיש שאילתה לשר לבטחון פנים ולשר להגנת הסביבה, או תסייע לתושבים שם להגיש בג”צ על היעדר האכיפה. לגבי צפירות יום הזכרון והעצמאות: כן, אני באמת חושב שצריך לבטל אותן. אפשר לציין ימי זכרון בטקסים ובדקת דומיה גם בלי צפירה.

תגובות

23 תגובות לפוסט “אנסטסיה מיכאלי: זה לא חוק המסגדים. תאמינו לי, אני בעצמי קראתי לו ככה”

  1. ברנרד on 9 בדצמבר, 2011 13:46

    כל מילה בסלע.

  2. יובל on 9 בדצמבר, 2011 13:50

    קצת קשה לי עם ח”כ שלא יודע לאיית את שם מפלגתו.

  3. zamuel on 9 בדצמבר, 2011 15:31

    מה שאתה לא מבין (או מסרב להבין) כשמאלני קלאסי-טיפוסי, הוא שבמקרים רבים מוסלמים משתמשים בזה כדרך להרחיק ציבורים “אחרים” (יהודים וכו’)
    הרי מה יעשו זוג לפלפים ישראלים? יגידו כס’אמק על הדירה המגניבה… הרעש הזה … חייבים לעבור מכאן.

    וכל השאר כתוב בתולדות מלחמות הצריחים = מסגדים בשויץ ושאר מקומות באירופה בהם הגבילו (!) את הרעש המותר (ולא אסרו , חלילה) מהמסגדים.

    שוב, בוא נדגיש הדגשה חשובה שלא טרחת לשים עליה דגש: מותר למוסלמים באשר הם לכרוז. השאלה מה המערכת בה הם משתמשים, מה הווליום. על זה הויכוח הגדול. מגה-מערכות שנשמעות לקילומטרים – זה כבר הטרדה. עם כל הכבוד.
    ההשוואה ליום השואה/יום הזכרון היא בדיחה. אתה טרחן שחבל”ז. השוואה מופרכת ועלובה למדיי.
    כנ”ל לרכבים של האומנים. הם לא נמצאים במקום קבוע – זה מקביל לצורך העניין לרכב של ערסים שנוסע עם טראנס בקולי קולות (בהם, לא תאמין, גם הרבה ערסים ערבים-מוסלמים)
    צפירות השבת – בדר”כ הווליום מאד נמוך, זה לכמה דקות בשבוע, באמצע היום – כלומר זה עומד בתקנות של הרעש העירוניות ממילא! זה לא בפאקינג ארבע בבוקר!
    בקיצור, טרחן. וכל השאר – שמאלניזם צרוף ומזוקק.

  4. עידו קינן on 9 בדצמבר, 2011 16:35

    מה שאתה מסרב להבין זה שמיכאלי מנסה להציג את החוק שלה כסביבתי, כשלמעשה המניעים שלה הם ימניזם צרוף ומזוקק, בדומה למה שאתה מציג בתגובה שלך. והשיטה הזאת, של להמאיס את החיים כדי להרחיק אוכלוסיות שאתה לא רוצה שיחיו לידך, מוכרת לי היטב מהחרדים שמתגוררים בשכונת ילדותי, עם הצפירות והחגיגות הרועשות וחסימת הכבישים הלא-חוקית בשבתות וחגים.

    ובנוגע לנחמנים: אם המואזינים יכרזו ממכונית נוסעת ולא מרמקולים קבועים, זה יהיה בסדר מבחינתך?

  5. ד on 9 בדצמבר, 2011 16:41

    נו באמת. אתה רציני?
    היא עשתה נכון שלא ענתה לך כי זו לא שאלה אמיתית.

    דבר ראשון – כמו בכל דבר, גם בזה אני מניח שיש סעיף של “למעט במקרים…”. אסור לי להדליק כתובות אש אבל בתנועות נוער מקבלים אישור ממכבי אש ופעם בשנה מדליקים.
    אסור לי לבנות בבית מעבר לתחומו, אבל מבקשים אישור, מקבלים ובונים.
    אסור לך להדליק זיקוקים, אבל כל רשות מקומית מקבלת אישור לקראת יום העצמאות.
    אז אסור להרעיש למעט ביום הזיכרון.

    דבר שני, מה שאתה כותב בשאלתך היא תמצית הבועה התל אביבית – “הצפירה מפריעה ליותר אנשים”. בדיוק. בגלל שצעקות “אללה אכבר” מפריעות רק לאלה שגרים מחוץ לגדרה-חדרה לא צריך לאסור את זה. הרי זו אשמתם. מה הם הלכו לגור בפריפריה? שנאכוף את הרעש (שכבר ממילא קיים) שם? מה עוד? אחר עוד יבקשו שנאכוף את חוקי איסור הירי. פחח.. שיגידו תודה שאנחנו בונים להם כבישים וישתקו.

    וגם הדוגמה של בית הכנסת ליד בית הוריך. הרי בעצם מה אתה אומר? ביום שישי ב-16:00 אנחנו שומעים שירים לכניסת השבת. *בזה* צריך לטפל, אבל בצעקות (אבל באמת צעקות, לא כמו מה שאתה חושב. בתור צפוני שעבר לגור במרכז שמעתי גם את זה וגם את זה) שנמשכות רבע שעה כל פעם, 5 פעמים ביום, מ-4:00 לפנות בוקר – עזבו, בשביל להתעסק עם הערבים? ממילא לא שומעים את זה בתל אביב.

    האפליה היא דווקא המצב כיום. אם צעקות כאלה יקרו במרכז – תוך דקות תגיע משטרה. אבל למוסלמים מותר.

  6. ד on 9 בדצמבר, 2011 16:55

    על זה שהיא עושה את זה ממניעים ימניים אתה יכול לבוא בטענות רק למפלגות השמאל.
    הרי כמו שכבר אמרתי – חוק הרעש כבר קיים. פשוט לא אוכפים אותו. נציגי השמאל לא יואילו בטובם לטפל בבעיה הזו כי הם עלולים להכעיס חלק נכבד ממצביעיהם. אז נציגי הימין הרימו את הכפפה. בדיוק מהות הדמוקרטיה.

    אני גם אשמח אם מפלגות שמאל / ימין יטפלו סוף סוף בעניין הירי באוויר בכפרים הערביים. אמנם בינתיים נהרגו מזה רק כמה ערבים (שהם לא נספרים אצלנו), ונפצעו כמה יהודים תושבי פריפריה (שהם נספרים רק אם אין משהו חשוב אחר לכתוב בעיתון, כמו גמל ששותה בירה), אבל יום אחד יכול תל אביבי לבקר בצפון ולהיפגע. זה כבר מסוכן.

    ובאותו נושא אך בלי קשר לכתוב – כל טיעוני ה”זו הדת, זו המסורת” פשוט אוויליים. האיסלם קיים מ-600+ לספירה. מערכות כריזה ונשק אוטומטי קיימים בארץ ישראל רק בעשרות השנים האחרונות.

  7. נמרוד on 9 בדצמבר, 2011 17:42

    מה שאני לא מבין זה איך הכריזות במסגדים עומדות בחוקי הרעש הקיימים. אין ספק שמיכאלי פועלת מתוך אג’נדה פסולה, אבל אין הגיון בלאפשר רעש מהסוג הזה בארבע או חמש לפנות בוקר.

  8. עידו קינן on 9 בדצמבר, 2011 18:52

    > דבר שני, מה שאתה כותב בשאלתך היא תמצית הבועה התל אביבית – “הצפירה מפריעה ליותר אנשים”. בדיוק.
    יותר אנשים נחשפים לצפירה מאשר לקריאות ממסגדים.

    > בגלל שצעקות “אללה אכבר” מפריעות רק לאלה שגרים מחוץ לגדרה-חדרה לא צריך לאסור את זה.
    לא אמרתי. אני בעד האכיפה.

    > וגם הדוגמה של בית הכנסת ליד בית הוריך. הרי בעצם מה אתה אומר? ביום שישי ב-16:00 אנחנו שומעים שירים לכניסת השבת. *בזה* צריך לטפל
    צריך, אבל לא מטפלים. לא שמעתי שאנסטסיה מיכאלי הגיעה לשם לשמוע תלונות של תושבים או כתבה נגד זה בקומוניקטים שלה.

    > אבל בצעקות (אבל באמת צעקות, לא כמו מה שאתה חושב. בתור צפוני שעבר לגור במרכז שמעתי גם את זה וגם את זה) שנמשכות רבע שעה כל פעם, 5 פעמים ביום, מ-4:00 לפנות בוקר – עזבו, בשביל להתעסק עם הערבים? ממילא לא שומעים את זה בתל אביב.
    שוב, אני בעד לאכוף את חוקי הרעש, גם על מסגדים. אבל אני לא קונה את האג’נדה הסביבתית של מיכאלי. היא מחפשת לריב עם ערבים, זה טוב לה בבחירות כנראה.

    > האפליה היא דווקא המצב כיום. אם צעקות כאלה יקרו במרכז – תוך דקות תגיע משטרה. אבל למוסלמים מותר.
    אני לא יודע על איזה מרכז אתה מדבר, אבל כשמתקשרים למשטרה ברחובות להתלונן על הרעש מבית הכנסת, הם לא מגיעים תוך דקות, ולפעמים גם לא בכלל.

  9. עידו קינן on 9 בדצמבר, 2011 19:00

    ולגבי צפירות: כל צפירה שאינה הודעה על מצב חירום היא מטרד מיותר. לא צריך צפירה כדי לדעת מתי נכנסת השבת, ולא צריך צפירה כדי לדעת מתי מתחיל יום הזכרון ומתי לעמוד בדקת דומיה (למי שעומד).

  10. ד on 9 בדצמבר, 2011 20:44

    אז… אתה בעד החוק רק נגד זה שמיכאלי היא זו שמציעה אותו?

    כל מי שיציע הצעה כזו “מחפש” לריב עם ערבים כי (בגזענותנו הרבה אנחנו מניחים וכנראה גם צודקים ש) ברור שבמגזר הערבי יגיבו באגרסיביות על שלילת החופש שלהם לעבור כל יום על החוק.
    גם מי שיציע הצעת חוק שתנסה לטפל בתופעת הירי בכפרים הערביים יתקל בהתנהגדות כזו.
    בגלל זה אני שמח שיש מחוקקים שלא מתחשבים ברגשות הציבור פורע החוק (או אפילו “מחפשים לריב”). כי בגישה (הגזענית לדעתי) של “רק לא להרגיז אותם כי ערבים הם חיות ולכו תדעו מה הם יעשו” שקיימת בינתיים מה שמקבלים זה חוסר התחשבות מוחלט בתושבי הפריפריה, תינוק בן 3 חודשים שטף כדור בראש, ילדה בת 7 שחטפה כדור ברגל וכמה מכוניות מנוקבות שבנס לא היה בתוכן מישהו באותו זמן.

    אותי אישית לא מעניין מי מגיש הצעת חוק. רק תוכן החוק רלוונטי.

    ושוב – ברצינות? אתה באמת מתווכח שבכפרים הערביים אין שום אכיפה?
    בעיר אולי יש משטרה לא יעילה, לא אדיבה, לא אסרטיבית, אבל בכפרים הערביים אין בכלל.
    בעיר, אם מתקשרים למשטרה בתלונה על מסיבה ב-1:00 בלילה, או מישהו שיורה ברחוב באוויר – המשטרה תגיע (בסדר, בסדר – לוקח להם זמן, ולפעמים בכלל לא).

    נסה להתקשר למשטרה ולדווח להם על ירי בכפר ערבי – “זה בסדר, תחכה, זה יפסיק מעצמו”. אם במקרה יש באותו מקום שוטר (לפעמים כבישים ראשיים עוברים בכפרים)- הוא ייקח את האוטו ויסע.
    על רעש כמובן שאין מה לדבר. או על אלימות במשפחה. או עבירות תנועה. או שריפת פסולת (ראה השריפה בכרמל). או חריגות בניה בבתים. או התפשטות הכפרים לאן שהם רוצים (בעוד שכניהם ביישובים היהודים עוברים עשרות וועדות ואישורים להרחבות יישובים).
    פשוט לשוטרים אסור להיכנס לכפרים ערביים.

  11. עידו קינן on 9 בדצמבר, 2011 22:02

    ההצעה שלה, שמכוונת באופן מפלה נגד אוכלוסיה מרעישה ספציפית למרות שיש חארות, לא פותרת את הבעיה, כי אם לא אוכפים את החוקים הקיימים שמטפלים בבעיה, למה שיאכפו את החוק החדש? היא צריכה לדבר עם השר לבטחון פנים, קוראים לו יצחק אהרונוביץ’ ואולי היא מכירה אותו, הוא מהמפלגה שלה.

    אגב, ח”כ אחמד טיבי יזם הצעת חוק (רטף) שאני לא יודע איך התגלגלה, ולאחרונה קמפיין, נגד ירי בחתונות.

  12. זהר on 10 בדצמבר, 2011 13:38

    כמי שהתגוררה עד לאחרונה ברמת גן (רחוב קריניצי, מאחורי השלישות) אני יכולה להעיד שצפירות השבת מבני ברק לא רק מגיעות למרחק אלא גם מבהילות כל פעם מחדש.

  13. המפצח on 10 בדצמבר, 2011 14:28

    שאני אבין – אתה באמת מעוניין שיבטלו את הצפירות “הלאומיות” ביום הזכרון, יום השואה וכדומה?

  14. אורןה on 10 בדצמבר, 2011 14:34

    יאללה יאללה, יותר אנשים (יהודים וערבים לא-מוסלמים) סובלים מרעשי המסגדים מדי יום מהרעש מבתי הכנסת וניידות המשיח למיניהן. עוצמת הרמקול והתדירות בהחלט בהחלט מוגזמות.

    אין ספק שבבלוג תל אביבי כמו זה, על קוראיו התל אביביים, לא מרגישים על בסיסי יומי את הפולשנות הבוטה של האיסלאם לבתיהם, ולכן ההטייה צפוייה מראש.

  15. אורןה on 10 בדצמבר, 2011 14:37

    אוי, התנסחתי בעילגות מזעזעת. התכוונתי לומר שרעשי המסגדים בוטים ופולשניים הרבה יותר מרעשי בתי הכנסת והניידות היהודיות, פשוט באזור תל אביב רבתי התמונה מתהפכת, פשוט כי אין מסגדים.

  16. 7zark7 on 11 בדצמבר, 2011 08:32

    רציתי להגיב, ואז קראתי את שלל התגובות וראיתי שאין עם מי לדבר. ככל הנראה הצפירה של יום השואה מאוד מפריעה לעידו, ועל כן היא שקולה להתעוררות כפויה מדי יום ב5 לפנות בוקר.
    מה שאני לא מבין למה החוקים הקיימים לא מספיק טובים, וצריך חוק מיוחד בשביל המסגדים (מה שהופך אותו אוטומטי לחשוד בגזענות או אפליה דתית). אבל אם זה יעשה סוף לבעיה אז אולי נספוג מכה קלה בכנף של הדמוקרטיה שלנו אבל נישן הרבה יותר טוב בלילה.

  17. עמוס on 11 בדצמבר, 2011 10:53

    “אין ספק שבבלוג תל אביבי כמו זה, על קוראיו התל אביביים, לא מרגישים על בסיסי יומי את הפולשנות הבוטה של האיסלאם לבתיהם, ולכן ההטייה צפוייה מראש”.

    עוד משהו שלא מרגישים בתל אביב זה את “הפולשנות הבוטה של” היהדות לבתים. בירושלים דווקא מרגישים.
    – בדירה הקודמת שלי ניידות של ברסלב לא היו אירוע חולף וחד פעמי – הן היו מפגע יומיומי, בכל שעות היממה, רועש הרבה יותר מכל מסגד ששמעתי אי פעם. ולא, זה לא כמו “סתם עוד רכב של ערסים” כי אלה מכוניות שכל יעודן הוא לעשות רעש ולכן מותקנת עליהם מערכת כריזה מטורפת אשר יוצאות מטעם ארגונים מסוימים במטרה לעשות רעש (מבלי להזכיר שהם גם חוסמים את התנועה בכביש כשהם עוצרים במרכזו) – בהחלט אפשר לאכוף את זה ויש גם כלפי מי לאכוף את זה.
    – בכל ירושלים שומעים היטב את צפירת השבת, היא חזקה וארוכה. מעירה את כל מי שחושב לישון צהריים ביום שישי, מבהילה כלבים וכיו”ב.
    – הלכתם פעם בשוק מחנה יהודה לקראת כניסת השבת? אז שם אפשר לראות את סיירת השבת של החרדים אשר עוברת באסטה באסטה וקוראת בצופר בפניו של המוכר – ללא הפוגה, בצירוף קריאות “שבאס שבאס” עד שהוא סוגר את הבאסטה (וכל זה כשעה וחצי לפני כניסת השבת בכלל).
    – ניסיתם לגור בנחלאות, או בקרבה לשכונה חרדית, במהלך שמחת תורה? במהלך הכנסה של ספר תורה חדש לבית הכנסת? ברסלב וטראנסים של ערסים קטן עליהם.

    אפשר למנות עוד הרבה דוגמאות, אבל זה בטח לא העניין. העניין הוא שמיכאלי מעולם לא התעניינה ברעש. היא מתעניינת בהשגת פרסומים בתקשורת לעצמה באמצעות חירחור ריב עם המיעוט הערבי.
    אני בטח לא אומר שצריך להגביל כל השמעה של רעש דתי במרחב הציבורי. יתכן, שכדי לחיות במדינה מרובת מיעוטים כמו שלנו אנשים כמוני צריכים לסבול את צפירת השבת, ויתכן שבצפון אנשים צריכים לסבול את הקריאות מהמסגדים. ברור גם שהמוכנות לסבול את מנהגיו הדתיים הרעשניים של האחר מגיעה עד גבול מסוים – אבל את האיזון הזה, את קביעת הגבולות, את הגבלת הפרקטיקות הדתיות של האחר, צריך לעשות בזהירות ובעדינות.
    אבל מיכאלי לא מעוניינת ברעש, ולא מעוניינת בשימור האיזון העדין – היא רוצה לעשות פרובוקציה נגד הערבים. ולא רק “הסמולנים התלאביביים” צריכים להתנגד לזה.

  18. העלמה עפרונית on 11 בדצמבר, 2011 11:58

    כלומר, אורןה, הבעיה היא לא עם המסגדים, אלא עם מבני דת שלא פועלים לפי החוק ולא מתחשבים בסביבתם. ולכן הבעיה עם הצעת החוק לא נובעת מכך שהציעה אותה ח”כ מהימין, אלא מכך שחה”כ הציעה ה”ח שמתעלמת לכאורה מחקיקה קיימת, שלא פועלת כדי לפתור באמת את הבעיה (והמגיבים כאן לא טענו שאין בעיה) אלא כדי לסכסך ולזרוע טינה בין קבוצות אוכלוסיה שגם ככה קשה להן לחיות יחד. נראה לך בסדר?

    אגב, באזור תל אביב רבתי יש את יפו, נדמה לי שיש שם איזה מואזין או שניים.

  19. יואב מ. on 11 בדצמבר, 2011 13:37

    פוסט חשוב. תודה, עידו.

  20. יצחק on 14 בדצמבר, 2011 21:26

    כתושב הסובל שנים רבות מקריאות מספר מואזינים מידי יום אני תמה על הביקורת נגד ח”כ מיכאלי. אנחנו נתונים לחסדיהם ומצב רוחם של המואזינים ולרמת דציבלים בלתי הגיונית ולכן התופעה הפוגעת באיכות חיינו צריכה להיפסק אחתולתמיד. שוויץ הנייטרלית במדינות העולם החפשי יצאה במשאל עם שנה שעברה והעבירה החלטה שאוסרת בניית צריחים במסגדים מעניין מדוע?

  21. טרוצקי on 17 בדצמבר, 2011 16:17

    להשוות בין רעש שמעיר אנשים בארבע לפנות בוקר לבן צפירת השבת או אוטו של חסידי ברסלב או כול שוטה אחר שמסתובב עם אוטו וקובי פרץ בשיא הווליום .
    ברור שמיכאלי בחוקקה את החוק מונעת משנאה אבל מי שמשווה בין מואזין צעקני בארבע לפנות בוקר לבין אזעקת השבת הוא לא מונע משנאה ?.
    לא צריך לחוקק חוקים חדשים פשוט צריך לבצע את החוקים ללא משוא פנים וללא מורא בין אם אלו מתנחלים שעוברים על החוק ובין אם אלו בדואים שעוברים עליו או חרדים במאה שערים ובין אם אלו בעלי הון

  22. הדייג – לקט המלצות קריאה מס’ 61 on 18 בדצמבר, 2011 10:45

    […] קינן בדק עד כמה "סביבתית" הצעת החוק החדשה של ח"כ אנסטסיה מיכאלי, הנטפלת לקריאות המואזין במסגדים. […]

  23. רבע לדיגיטל - חדר 404 on 17 בפברואר, 2015 20:25

    […] רינגטון של קריאת מואזין ולהשמיעו ברבים כמחאה נגד חוק המואזין. איך אפשר להשתמש בטכנולוגיה לפתור את הבעיה? אפשר, למשל, […]

פרסום תגובה